HTML/JavaScript

Wednesday 31 October 2012

Pengadil EPL nafi rasis, aibkan pemain Chelsea

Wartawan Sinar Harian
1 November 2012
Mark Clattenburg, John Obi Mikel, Ramires
Clattenburg (tengah) dikatakan melemparkan kata-kata kesat kepada Mikel (kiri).
PENGADIL Liga Perdana Inggeris (EPL), Mark Clattenburg menolak dakwaan mengatakan telah mencaci dua pemain Chelsea dengan kata-kata berbaur perkauman sambil menegaskan bahawa diia bukan seorang rasis.

“Saya bukan rasis. Saya tidak tahu kenapa timbul tuduhan yang tidak munasabah ini.

"Sedangkan, saya tidak pernah menggunakan perkata sedemikian," kata Clattenburg.

Baru-baru ini, pemain-pemain Chelsea mendakwa Clattenburg menggunakan 'kata-kata kesat' terhadap John Obi Mikel dan Juan Mata.

Sehubungan itu, Clattenburg berdepan dengan siasatan polis dan Persatuan Bola Sepak (FA) England berhubung kelakuannya ketika perlawanan Chelsea dan Manchester United di Stamford Bridge, Ahad lalu yang menyaksikan pasukan pelawat menang 3-2 dalam penuh kontroversi.

Dalam pada itu,Clattenburg yang berusia 37 tahun turut menegaskan bahawa tidak mungkin beliau akan melakukan perkara yang boleh mengugat reputasinya sebagai pengadil.

“Tidak mungkin saya akan katakan apa yang mereka dakwa. Tiada apa yang tidak elok keluar dari mulut saya, sememangnya tiada.

“Saya tidak buat salah dan saya akan pertahan diri saya habis-habisan," kata beliau lagi.

No comments:

Post a Comment