HTML/JavaScript

Thursday 4 October 2018

Setiap hari adalah ‘bonus’, kata Siti Hasmah

Siti Hasmah bersyukur diberi peluang hidup sehingga 92 tahun. (Gambar Bernama)
KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali hari ini menasihati rakyat di negara ini agar menganggap setiap hari sebagai suatu “bonus” dan menghabiskan hari-hari tersebut dengan melakukan kebaikan untuk diri sendiri dan juga orang lain.

Siti Hasmah, 92, berkata setiap orang perlu sentiasa berterima kasih dan bersyukur kepada Yang Maha Berkuasa bagi kehidupan yang dikurniakan kepada mereka.

“Hari ini kita boleh buka mata setiap pagi… setiap pagi adalah bonus bagi kita… selagi Allah rahmati kita dengan bonus yang kita peroleh pada setiap pagi, ia bermakna kita ada lebih (masa) untuk melakukan perkara-perkara baik,” katanya semasa merasmikan Hari Warga Emas Sedunia 2018 di Pusat Perubatan Universiti Malaya, hari ini.

Beliau juga menarik perhatian hadirin terhadap pengorbanan 6 penyelam Unit Penyelamat di Air Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia yang maut semasa operasi mengesan seorang remaja yang dikhuatiri lemas selepas terjatuh ke dalam tasik bekas lombong di Taman Putra Perdana, Puchong malam tadi.
“Satu lagi kumpulan individu yang jauh lebih muda daripada kita mengorbankan nyawa mereka untuk menyelamatkan nyawa orang lain,” katanya sambil menyampaikan salam takziah kepada keluarga penyelam terbabit.
Terdahulu, Siti Hasmah yang berbaju kurung merah jambu meluangkan masa lebih 2 jam dan turut melakukan senaman ringan bersama-sama peserta program yang keseluruhannya terdiri daripada mereka yang berusia 65 tahun ke atas.

Beliau juga menyifatkan kehadirannya pada majlis berkenaan membuatkan beliau “berasa muda” kerana dapat berkumpul dengan rakan seusia meskipun memiliki jadual harian yang padat.
“Saya berasa sangat muda hari ini… dapat berkumpul seperti ini… mereka memainkan lagu-lagu lama yang kita semua dengar sewaktu muda-muda dahulu,” katanya.

Dr Siti Hasmah yang gembira menerima hadiah sebuah harmonika secara berseloroh berkata beliau mungkin mainkan instrumen muzik itu untuk suaminya (Tun Dr Mahathir Mohamad) dan disambut gelak ketawa peserta yang hadir.
FMT

1 comment:

  1. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
    Tel ............. +1 (304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    ReplyDelete