HTML/JavaScript

Sunday 17 February 2013

Terima kasih tidak sambut hari kekasih – Wan Ubaidah

Harakahdaily 

Salmah Mat Husain, 17 Feb 2013
KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan mengucapkan tahniah kepada rakyat di negeri ini khususnya golongan muda yang tidak menyambut  Valantine’s Day sebagai hari memperingati kekasih.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri, Wan Ubaidah Omar (gambar) berkata ianya berlaku kerana kesedaran agama terhadap mereka.

“Golongan remaja Kelantan sedar menyambut hari tersebut adalah haram dan ianya tidak perlu terpengaruh dengan budaya barat,” ujarnya.

Menurutnya, jika sebelum ini pada 14 Februari setiap tahun golongan remaja khususnya akan menyambut hari tersebut bersama pasangan masing-masing termasuk Kelantan.

Tetapi jelasnya, kerana kesedaran terhadap perkara itu suatu yang berdosa mereka tidak lagi menyambutnya sejak beberapa tahun lalu hingga menyebabkan tarikh itu menjadi suram.

“Menariknya seolah-olah mereka terlupa apa yang sebenarnya berlaku pada 14 Februari,” ujarnya ketika mengulas berhubung perkara itu.

Beliau juga turut menambah, hari kekasih itu juga amat tidak wajar disambut oleh pasangan suami isteri.

Kerana itu, tambahnya kerajaan negeri mengadakan program khas untuk suami isteri ‘Hari Suami Isteri’, iaitu hari-hari sentiasa ada dan sentiasa menyintai antara suami isteri.

No comments:

Post a Comment