HTML/JavaScript

Sunday 27 February 2011

ADAKAH KITA PENULIS REMEH TEMEH

Bolehkah menulis di blog sambil lewa saja. Bagaimana persepsi pembaca kepada kita kalau tulisan kita remeh temeh. Adakah mereka akan berulang mengunjungi kita, atau pun mentalkinkan blog kita. Mengucapkan salam dan meninggalkan kita untuk selamanya.

Saya berpikir kemungkinan ada sebahagian besar dari kita menulis asalkan siap saja . ada juga yang tulis hal yang remeh temeh gitu. Tapi ada ramai follower, rami ulasan, ramai viewer. Ada yang menulis tentang baju baru dia, kasut baru dia, rumah baru isteri baru. Herannya ramai orang suka. Jadi kategori pembaca ni ayah kita nak ulas.

Pendapat saya kita kena menulis menggunakan hati dan fikiran, baru tulisan mantap. Saya amat berminat dengan blogger ‘tukar tiup’. Tulisannya yang bersahaja walau pun agak ganas tetapi mantap. Mungkin saya menulis lebih banyak menggunakan hati daripada menggunakan otak . Kekadang isinya remeh temeh bagi seseorang, tapi tidak bagi saya.

Kalau nak diletakkan di internet untuk hidangan pembaca, kenalah tulis menggunakan otak dan hati. Kalau untuk diri sendiri lebih baik disimpan di diari saja.

No comments:

Post a Comment