HTML/JavaScript

Friday 27 January 2012

Ikat Isteri di Tempat Tidur, Lelaki Ini Didenda SGD2 ribu

 Aulia Akbar

okezone.com
Ilustrasi : Straits Times
Ilustrasi : Straits Times
SINGAPURA - Seorang lelaki terpaksa didenda sebesar SGD2 ribu   kerana mengikat isterinya di katil tempat tidur. Motif lelaki itu disebabkan     isterinya tidak bersedia untuk mendengarkan cakapnya.

Mohd Hanif Abdullah tengah berkelahi dengan isterinya dan memutuskan untuk bercerai. MTetapi , isteri Hanif mengabaikannya dan tidak mendengarkan perkataan suaminya. Hanif pun dikhabarkan mengikat isterinya di kerangka tempat tidurnya.

Pada saat yang sama, puteri sulung dari kedua pasangan suami isteri  itu mendengar perdebatan antara kedua orangtuanya dan melaporkan  kepada polis .

Hari ini, Hanif pun  diseret ke mahkamah dan didenda  SGD2 ribu  kerana melakukan kekerasan terhadap isterinya. Tindakan Hanif juga dianggap melanggar hukum kerana mengganggu nyawa  isterinya. Demikian seperti diberitakan the Straits Time, Jumaat (27/1/2012).

Lelaki pengangguran berusia 46 tahun itu akhirnya mengakui perbuatannya yang mengikat isterinya di tempat tidur dan menanamkan rasa trauma kepada isterinya sendiri.(AUL)

No comments:

Post a Comment